Det Grafiske CSR-kodeks
Socialt ansvar og overholdelse af menneskerettigheder har altid været et varemærke hos CS Grafisk. Nu tager vi skridtet videre og lader 3. part “holde øje” med os. Yderligere stiller vi nu krav til leverandører, underleverandører og samarbejdspartnere på områder som:
Menneskerettigheder
Arbejdstagerrettigheder
Miljø
Antikorruption
CSR
Socialt ansvar hos CS Grafisk
CS Grafisk har den 30. januar 2014 tiltrådt Det Grafiske CSR-kodeks 1.0. Begrebet CSR dækker over virksomheders samfundsmæssige ansvar.
Kort sagt handler det om, at vi som virksomhed også skal skabe værdi for det omgivende samfund og virksomhedens interessenter.
Hos CS Grafisk er området i dag så integreret i vores brand og tankesæt, at vi betragter CSR som en del af vores DNA. Vi følger konkret den grafiske branches CSR-kodeks, der tager udgangspunkt i FN Global Compacts 10 principper.